.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیابت عامل 9 درصد فوتی های مازندران است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیماریهای دیابتی هم اکنون عامل 9 درصد فوتی های استان را تشکیل می دهند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محمد رضا میرزایی ظهر سه شنبه در همایش خانواده سالم در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: امروزه بیشتر مردم به نحوی درگیر بیماریهای قلبی و عروقی و فشارخون هستند و عمده ترین عامل وقوع مرگ ومیر در مازندران این دوعامل گزارش شده است.

وی افزود: 13.5 درصد مرگ و میر استان ناشی از سرطان ها و 11.5 درصد حوادث جاده ای و 9 درصد براثر بیماری دیابت گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه خانواده اصلی ترین رکن سلامت در جامعه محسوب می شود افزود: باید برای دسترسی به سلامت ایده آل در جامعه تلاش و جدیت بیشتری در خانواده صورت گیرد.

میرزایی با بیان اینکه در حوزه سلامت رویکرد بیماری تغییر و مردم بیشتر درگیر بیماریهای واگیردار هستند، گفت: امروزه باید دولت و نظام جمهوری اسلامی و مراکز بهداشتی اهتمام جدی در پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر داشته باشند.

وی افزود: سالانه 25 هزار نفر بر اثر حوادث جاده ای کشته می شوند که آمار کشته ها از تلفات جنگ هشت سال دفاع مقدس بیشتر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 9 درصد مرگها در مازندران ناشی از بیماری دیابتی است، گفت: در بحث بیماری دیابت، رتبه مازندران یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

میرزایی با بیان اینکه مازندران رتبه نخست چاقی در کشور را دارد، گفت: متاسفانه عادات غذایی مردم مازندران مسئله دار بوده که افراد باید عادات غذایی خود را تغییر دهند./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.